rozwiązaniem może okazać się outsourcing BHP, czyli powierzenie części działań firmie zewnętrznej. Może to w znaczący sposób obniżyć koszty związane z realizacją obowiązków pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa pracy.
W ramach outsourcingu można zlecić w szczególności: szkolenia BHP dla pracowników, sprawdzanie stanu BHP na terenie zakładu pracy, przeprowadzanie audytów i kontroli, prowadzenie rejestru wypadków, przygotowywanie dokumentacji powypadkowej i wiele innych.
Wielu z nas lubi po prostu
Dzięki dostępowi do internetu możemy dowiedzieć się wielu rzeczy. Kwestią, jaka może nas interesować, są szkolenia bhp, oraz outsourcing bhp. Jeśli nie wiemy, na czym polegają te zagadnienia, ale chcielibyśmy się tego dowiedzieć, wystarczy wpisać te hasła do przeglądarki internetowej, a po przekierowaniu na stronę z artykułem na ten temat na pewno wszystkiego się dowiemy i w razie potrzeby wykorzystamy taką wiedzę w praktyce. Wielu z nas lubi po prostu hobbistycznie dowiadywać się takich rzeczy, bo przecież nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się nam one przydać.
Takie szkolenie musi mieć charakter formalny
Usługa jaką jest outsourcing bhp jest coraz bardzie popularna. Zazwyczaj firmom nie opłaca się finansowo otrzymywać swoich specjalistów od szkoleń bhp, lepiej zlecić to innej firmie i czasowo wynająć ich usługi. Szkolenia bhp są absolutnie konieczne przy zatrudnianiu pracownika. Jeszcze zanim rozpocznie on pracę, choćby tylko na okresie próbnym, konieczne jest zapoznanie jej ze wszystkimi możliwymi niebezpieczeństwami oraz zasadami bezpiecznej pracy. Takie szkolenie musi mieć charakter formalny i zostać zakończone złożeniem podpisu przez pracownika.
Jednak nie zawsze tak byłoBył to chyba najprostszy outsourcing bhp
Prowadząc firmę świadczącą usługi z zakresu bhp trzeba mieć ukończone studia w tym zakresie. Jednak nie zawsze tak było. Przed 2010 rokiem wystarczyło mieć ukończone szkolenia bhp i trochę chęci do zarobienia pieniędzy. Był to chyba najprostszy outsourcing bhp z możliwych. Firmy takie prowadziły stały nadzór warunków pracy w zakładzie, sporządzały odpowiednie raporty i dokumenty wymagane przepisami prawa oraz prowadziły szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Była to działalność przynosząca korzyści zarówno pracodawcom, jak i firmom świadczącym takie usługi.