Nowe metody w 2020 jak lepiej uczyć bhp - pierwsza pomoc

Pulsar BHP

Jakie są zalety kursu BHP online

Bardzo wiele firm BHP oferuje przeprowadzanie obowiązkowych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy za pośrednictwem odpowiednich platform internetowych. Rozwiązanie to posiada wiele zalet, zarówno dla prowadzących szkolenia, jak i

Nowe metody w 2020 jak lepiej  uczyć bhp - pierwsza pomoc Pulsar BHP
dla samych uczestników. Wiele przedsiębiorstw oraz instytucji korzysta ze szkolenia BHP online. Największą zaletą szkolenia BHP online jest dostęp do kursu z każdego miejsca, jeśli tylko posiada się internet. Ponadto liczba uczestników w danym kursie może być większa, niż przy prowadzeniu standardowego szkolenia. Internetowa forma szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy jest wygodnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców oraz pracowników, którzy posiadają obowiązek posiadania ważnego szkolenia BHP. Szkolenie BHP online jest jedną z najwygodniejszych form prowadzania kursu dotyczącego odpowiedniego zachowania bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy, ponieważ pozwala w łatwy sposób zapoznać uczestników z panującymi zasadami i wzorami zachowań. Istnieje wiele zalet skorzystania z oferty szkolenia BHP w formie internetowej.


Wielu pracodawców decyduje się aktualnie na

Wielu pracodawców decyduje się aktualnie na outsourcing BHP zamiast zatrudnienia pracownika służb BHP w swojej firmie. W większości przypadków rozwiązanie to jest wybierane ze względu na chęć obniżenia kosztów - wynajęcie zewnętrznej firmy jest zdecydowanie tańsze niż stworzenie nowego stanowiska pracy w pełnym wymiarze godzin. Dodatkowo, pracodawca odsuwa od siebie w ten sposób po części obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i powierza to zadanie innemu przedsiębiorstwu.
Usługę outsourcingu BHP reguluje umowa podpisana między obiema firmami i może być zarówno jednorazowa (np. obejmująca tylko szkolenia BHP), jak i długoterminowa. Do najczęstszych zadań firmy zewnętrznej należą zazwyczaj wspomniane wyżej szkolenia BHP, analiza i ocena ryzyka zawodowego, kontrole stanowisk pracy, doradztwo w zakresie ewentualnych modernizacji, zgłaszanie firmy w PIP oraz PIS, ustalanie oraz analiza przyczyn wypadków na terenie firmy oraz tworzenie protokołów i reprezentowanie przedsiębiorstwa w postępowaniu powypadkowym.


Przepisy prawne dotyczące BHP

Zarówno pracownik, jak i pracodawca posiadają wobec siebie różne zobowiązania, z których muszą się wywiązać. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiedniego szkolenia BHP oraz właściwych warunków pracy. Każde przedsiębiorstwo, zakład pracy oraz wszelkiego rodzaju instytucje muszą spełniać wymagania stawiane przez przepisy BHP. Aktem prawnym, który reguluje sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jest Kodeks pracy. Sam Kodeks pracy jest aktem normatywnym, który stanowi zbiór przepisów prawnych regulujących prawa oraz obowiązki wszystkich pracowników oraz pracodawców objętych stosunkiem pracy. Cały jeden dział Kodeksu pracy jest poświęcony przepisom związanym z BHP, a konkretnie jest to dział dziesiąty o nazwie bezpieczeństwo i higiena pracy. Specjaliści pracujący w firmie zajmującej się BHP posiadają wiedzę na temat obowiązujących przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Każdy pracownik, jak i pracodawca, jest zobowiązany do przestrzegania zasad i norm prawnych dotyczących BHP.


Pracownik służby BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.